Neuro 2011 IV edycja - aktualizacja zasad
Katalog znalezionych frazWÄ tki
- agniusza serwis - literatura w sieci, proza, feminizm, gender, queer ...
- 2011.04.04 kradzież rusztowań
- 2011.02.02 kolizja samochodów na DK7
- Łysa 27.02.2011 - 12:00 A + XXX + kandydaci do XXX 16+
- Pożar budynku Nowy Dwór Gd 03.03.2011
- Nowy Dwó Gdański, 19.02.2011, DEPECHE MODE party 4 ''JOKER''
- 20.08.2011 restauracja JOKER RETRO PARTY- lata 80-90
- KONCERT 5.11.2011 Godz. 20:15 Bazylika oo.Franciszkanów
- Nadzwyczajne Walne Zebranie 19 lipca 2011 godz15;00
- 2011.03.11 skopanie mężczyzny "atrakcją" 18-tki
- Ewakuacja bloku przy ul. Konopnickiej 17.04.2011
agniusza serwis - literatura w sieci, proza, feminizm, gender, queer ...
Pierwszą i bardzo zasadniczą zmianą będzie kwestia "śmierci" na larpie - do tej pory nie było żadnych naprawdę poważnych konsekwencji z tego tytułu. Na IV edycji wprowadzamy znaczące utrudnienia - postać ze stanu "śmierci", można będzie przywrócić tylko raz!
Można będzie tego dokonać przy pomocy "specjalnego środka"(nazwa kodowa TRIOXYN), którego dostępność będzie niewielka, a wartość w gamblach - naprawdę spora. Oczywiście postaci w stanie "śmierci" ktoś będzie musiał taki środek zaaplikować. Drugą metodą będzie możliwość przywrócenia postaci za PERMAMENTNE wydanie 8 punktów sławy zdobytych przez postać. Postaci, którym nikt nie poda stosownego środka lub nie mają odpowiedniej ilości punktów sławy po prostu giną, a gracz zaczyna zabawę nową postacią, która musi być zaakceptowana przez GM lub inne osoby kontrolujące scenariusz. Zalecamy zatem przygotowanie zapasowych postaci. Taka zmiana powinna znacznie podnieść realizm rozgrywki.
Zgodnie z Waszymi sugestiami wprowadzimy kilka szybkich środków leczących znanych z uniwersum Neuroshimy. Użycie tych środków zostanie obwarowane specjalnie przygotowanymi skutkami ubocznymi. Będą one dostępne w znikomych ilościach, zdobycie i przygotowanie do użycia będzie skomplikowane. Pozostaje oczywiście znany z poprzednich edycji system odzyskiwania zdrowia i pomocy medycznej.
Nie będziemy wprowadzali limitu fps. W nocnej części larpa ograniczamy strzelanie tylko do pojedyńczego trybu prowadzenia ognia. Obowiązywać będą oczywiście limity kulek znane z poprzednich edycji.
W IV edycji pojawi się Neuroshimowe TORNADO - "narkotyk" pojawi się w formie nierafinowanej, w postaci czarnych kryształków. Pojawienie się Tornado jest ściśle związane z pewnymi aspektami scenariusza (tutaj niespodzianki w czasie trwania larpa).
Nowością będą również dodatkowe punkty sławy, które postaci otrzymają za gamble zgromadzone w czasie rozgrywki.
Zaktualizowane zasady LARPA:
- Odgrywanie postaci – jest szalenie ważne jeśli nie najważniejsze w całej grze. To jak się zachowujemy, mówimy i co
robimy tworzy świat LARPa. Trzeba dlatego wiedzieć kim chce się grać, jak chce się wyglądać i odpowiednio się do tego przygotować.
- Przestrzeganie zasad walki – o których będzie mowa dalej jest ważne przede wszystkim z uwagi na bezpieczeństwo uczestników (no i ze względu na zabawę)
- Wykonywanie poleceń organizatorów.
- Uczciwość
- Zezwolenie – osoby poniżej 18 roku życia muszą dostarczyć zezwolenia na udział w imprezie podpisane przez rodziców lub opiekunów.
- Przedmioty fabularne - bezwzględne przestrzeganie instrukcji dołączonych do przedmiotów fabularnych.
Walka wręcz bez broni
Walka wręcz bez broni polega na zrywaniu pasków taśmy klejącej. Każda z postaci ma określoną liczbę punktów życia. Paski przylepia się w widocznym miejscu na klatce piersiowej. Utrata pasków powoduje utratę punktu życia.
W walce wręcz dopuszczalne są jedynie ataki mające na celu zerwanie paska. Niedozwolone są jakiekolwiek uderzenia, dźwignie, rzuty oraz inne niebezpieczne zagranie (kopanie, szarpanie, gryzienie itp.). Można się bronić zbijając ataki przeciwnika.
Walka wręcz z bronią białą
Ten rodzaj walki polega na zadaniu przeciwnikowi celnego trafienia „bezpieczną bronią” przy przestrzeganiu następujących zasad:
· zabronione są ciosy w głowę i krocze.
· zabronione są pchnięcia
· pole trafienia obejmuje całe ciało – za wyjątkiem głowy, szyi, krocza, dłoni i stóp. Jeśli postać umyślnie zastawia się ręką, trafienie zostaje uznane.
· utrata punktu życia następuje po zadaniu celnego ciosu w obrębie pola trafienia.
· liczą się trafienia równocześnie zadane
Walka przy użyciu replik ASG:
1. Środki ochrony:
1) Wszyscy gracze powinni starać się, by spotkania i walki w czasie trwania Larpa były pozbawione jakichkolwiek zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników oraz osób postronnych.
2) Każdy gracz zobowiązany jest posiadać w trakcie larpa środki ochrony oczu. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.
3) Każdy gracz, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.
4) Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika zlotu, przez cały czas trwania scenariusza. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa jeśli jest taka wyznaczona i po zakończeniu trwania larpa!
5) Zabrania się używania amunicji nie przeznaczonej do ASG np. kulek stalowych !!!
Za amunicję do ASG uznaje się kompozytowe kulki BB o wadze od 0,11 do 0,44g specjalnie przeznaczone do replik.
6)W nocnej części larpa ograniczamy strzelanie tylko do pojedyńczego trybu prowadzenia ognia.
7) Stowarzyszenie Black Hawk nie bierze odpowiedzialności za wypadki wynikające z nieprzestrzegania i łamania tego regulaminu!!!
2. Spożywanie alkoholu i zażywanie środków odurzających.
1) Żaden z graczy biorący czynny udział w walce i larpie nie może znajdować się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub być pod wpływem narkotyków.
3. Zasady używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki.
1. Nie zezwalamy na używanie środków pirotechnicznych w czasie zlotu.
4. Zasady uznawania trafień, zachowania się trafionych.
Każdy gracz bazowo będzie posiadał 5 pasków życia umieszczonych na klatce piersiowej. Paski można zerwać w walce wręcz – zrywać wolno po jednym pasku!. Uderzenie bronią bezpieczną lub postrzał z broni ASG zabiera od razu dwa paski !! Osoba trafiona z broni ASG oznajmia głośno o otrzymaniu trafienia i jeżeli ma jeszcze więcej niż 1 pasek nie musi wychodzić dalej walczy, ucieka itd. Osoba której pozostał jeden pasek zostaje uznana za nieprzytomną przez następne 10 minut – pozostaje w miejscu i nie wykonuje żadnych działań! Można w tym czasie ją „okraść” – zabierać wolno tylko te przedmioty które dana osoba zdobyła, znalazła w czasie trwania scenariusza(nie zabieramy oczywiście przedmiotów osobistych). Można również dobić nieprzytomnego gracza – zrywając mu ostatni pasek. Jeżeli ktoś po trafieniu schodzi na zero po 10 minutach zostaje uznany za zabitego – zostawia zdobyte przedmioty i wraca do miejsca określonego przez organizatorów. Jeżeli przez 10 min nikt nie dobije gracza uznanego za nieprzytomnego wraca on do gry(oczywiście nadal z 1 paskiem życia). Paski życia można odzyskiwać odwiedzając felczera! U mutantów paski życia odzyskiwane są w drodze regeneracji 1 pasek na 15 min. Mutanci są nieprzytomni tylko 5 min!! Na IV edycji wprowadzamy znaczące utrudnienia - postać ze stanu "śmierci", można będzie przywrócić tylko raz!
Można będzie tego dokonać przy pomocy "specjalnego środka"(nazwa kodowa TRIOXYN), którego dostępność będzie niewielka, a wartość w gamblach - naprawdę spora. Oczywiście postaci w stanie "śmierci" ktoś będzie musiał taki środek zaaplikować. Drugą metodą będzie możliwość przywrócenia postaci za PERMAMENTNE wydanie 8 punktów sławy zdobytych przez postać. Postaci, którym nikt nie poda stosownego środka lub nie mają odpowiedniej ilości punktów sławy po prostu giną, a gracz zaczyna zabawę nową postacią, która musi być zaakceptowana przez GM lub inne osoby kontrolujące scenariusz. Zalecamy zatem przygotowanie zapasowych postaci. Taka zmiana powinna znacznie podnieść realizm rozgrywki.
Listy gończe
Jeżeli, któraś postać złamie prawo to władze Freedom lub innej osady przewidzianej w fabule, mogą nakazać ścigania jej listem gończym. List zostaje wywieszony na tablicy ogłoszeń miasteczka. Postać taką trzeba zabić lub doprowadzić żywą do wiezienia w miasteczku. Ten kto tego dokona otrzymuje 3 pkt Sławy za zabicie lub 5 pkt za doprowadzenie żywcem! Jeżeli bandzior zostaje doprowadzony żywcem, to 1 godzinę spędza w więzieniu, a wychodząc zyskuje 2 pkt Sławy.
Karne Listy Gończe
Jeżeli na daną osobę do organizatora wpłyną skargi, że nie odgrywa swojej postaci tak jak trzeba, utrudnia zabawę innym, zachowuje się nie tak jak powinna, NIE PRZESTRZEGA ZASAD LARPA itd, to po trzech (lub mniej jeżeli naruszenia były ekstremalne) UZASADNIONYCH skargach organizator przygotowuje karny list gończy. Taką postać należy doprowadzić do osady (żywą lub martwą). Postać, która tego dokona otrzymuje 5 pkt Sławy. Osoba oskarżona spędza 3 godziny w więzieniu i wychodząc nie otrzymuje pkt Sławy. Jeżeli po wyjściu wpłynie jeszcze choć jedna uzasadniona skarga osoba zostaje wykluczona z zabawy.
Skrytobójstwo
Skrytobójstwo – podkradnięcie się od tyłu do postaci i DOTKNIĘCIE – w żadnym wypadku uderzenie/strzał – pleców krótką bronią bezpieczną lub pistoletem z tłumikiem. Warunkiem powodzenia jest to aby ofiara nie dostrzegła skrytobójcy do momentu dotknięcia pleców w innym wypadku obrażenia zadane zostają według zasad. Udane skrytobójstwo zabiera wszystkie paski życia i automatycznie zabija postać.
Łączność radiowa
Jest całkowicie zakazana, gracze nie powinni używać żadnych radiotelefonów.
Granaty i pirotechnika
Pirotechnika jest całkowicie zakazana, może się jednak zdarzyć że fabuła będzie przewidywać użycie piro lub granatu - wtedy atestowane środki dostarczy organizator.
ZASADY ODNOŚNIE POSIADANIA AMUNICJI (kulek BB) NA LARPIE:
1. Każdy uczestnik zabiera ze sobą limit początkowy(50 bb lub 20 bb), w jakich kulkach chce i jakie mu pasują. Gracze powinni posiadać przy sobie tylko limit początkowy, żadnych innych prywatnych kulek. Można oczywiście posiadać wszystkie kulki zdobyte , wymienione i znalezione w czasie larpa.
2. Kulki będą w woreczkach opatrzonych opisem: waga i marka kulek. Aby odtworzyć kulki samoróbki znane z Neuroshimy będą woreczki ze znakiem zapytania - czyli mieszanka różnych wag i marek, a wiadomo jak z takiego czegoś się będzie strzelać.
3. Zapewnione przez nas kulki będą miały 5,95 (- 0,01) aby pasowały do luf precyzyjnych!
Łamanie limitu amunicji
Zakończy się wydaleniem z gry. Wolno oczywiście używać amunicji wymienionej i znalezionej w czasie gry.
Broń rzucana
Bezpieczna broń która spełnia poniższe warunki:
długość broni nie może przekraczać 35 cm a waga 200 g jest bronią miotaną Rzucać można TYLKO w nogi, korpus. Udane trafienie jest analogiczne do udanego trafienia w walce z bronią białą.Zakazujemy używania jakiejkolwiek broni miotanej nie spełniającej powyższych warunków.
Postaci nieprzytomne
Postaci nieprzytomne można okraść lub uprowadzić. Nie wolno samemu przeszukiwać ofiary, ofiara sama powinna okazać znalezione przedmioty. Nie wolno w żaden sposób krępować i wiązać ofiar. Osoba porywająca musi prowadzić nieprzytomnego pod rękę – nie jest wstanie robić nic innego.Postać porwana nie odzyskuje przytomności sama chyba że zostanie porzucona/odbita/”ocucona” przez porywaczy.
Oprócz głównych wątków nagradzanych sporą ilością pkt sławy będzie jeszcze sporo pomniejszych questów, które będą przynosić po kilka pkt Sławy. Kto zyska najwięcej pkt Sławy w czasie LARPa otrzyma cenną nagrodę rzeczową.
ZAKAZUJEMY PRZEKAZYWANIA PKT SŁAWY MIĘDZY GRACZAMI.
Następna bardzo ważna rzecz o której muszę tu napisać to apel o odpowiednie zachowanie się uczestników! Nie wyrzucamy śmieci w polu, nie wycinamy niczego, nie palimy ognia w polu, dobrze gasimy niedopałki! W miasteczku organizatorzy będą dysponowali workami na śmieci i tylko tam je wyrzucamy! Materiał "budowlany" na wasze prywatne miejscówki (deski, gwoździe, kołki) dostarczą organizatorzy, kijki do kiełbasek itd też, więc nic nie niszczymy, nic nie ścinamy!
W polu oprócz przedmiotów aby zbliżyć się do prawdziwego klimatu neodżungli będą przygotowane np. gniazda z jajami, będą to specjalnie ubarwione, gotowane jaja kurze! Nie niszczymy żadnych innych gniazd ptasich, a tym bardziej nie podbieramy im jajek! Jeżeli ktoś będzie się posuwał do aktów wandalizmu i niszczenia przyrody - wyleci z imprezy!
Po posiłku, urzędowaniu w tawernie itd, śmieci ładnie wyrzucamy ze stołów do worków przygotowanych przez orgów - przygotowanie imprezy to masa pracy i nie chcemy po nikim dodatkowo sprzątać! Kultura i czystość to rzeczy, których wymagamy od uczestników!
Na imprezie będzie przygotowane zaplecze ppoż - kilka gaśnic, wyposażona apteczka, czysta woda do mycia! Każde zauważenie ognia natychmiast zgłaszać do organizatorów!
Osoby niestosujące się do powyższych zasad zostaną wykluczone larpa i jego przyszłych edycji!
Co należy posiadać:
- namiot, śpiwór,
- bezpieczną broń do walki lub replikę ASG(ostatecznie można się obyć bez powyższych i walczyć tylko wręcz)
- bezwzględnie należy posiadać okulary ochronne przeznaczone do ASG
- żywność i wodę w czasie trwania scenariusza będzie można znaleźć lub zdobyć w handlu wymiennym – jeżeli ktoś woli liczyć na siebie to proszę zabrać kanapki
- przebranie i jakieś drobne przedmioty do handlu wymiennego ( wszystko się nadaje papieros, zapalniczka, konserwa, i masa innych możliwości)
- pamiętajcie też o czymś do przenoszenia przedmiotów, które możecie znaleźć lub zdobyć – plecak, torba itd. w Neuroshimie praktycznie każdy jest zbieraczem!
Osoby mające alergie na pyłki traw, drzew itd powinny się zabezpieczyć i zabrać stosowne tabletki( CetAlergin lub Alertec bedzie u nas w apteczce), teren jest tak zarośnięty trawami itd, że alergicy bez stosownego zabezpieczenia narażeni będą na katar, alergiczne zapalenie spojówek i inne objawy.
Koszt udziału w imprezie wynosi 40 zł od osoby. Fundusze te zostaną przeznaczone na następujące potrzeby:
- teren zostanie odpowiednio przygotowany i zostanie umieszczona na nim masa przeróżnych przedmiotów po przedwojennej cywilizacji. Przedmioty te znalezione przez graczy będą służyły do handlu wymiennego, będą to też przedmioty istotne dla scenariusza itd. Znajdzie się tu masa niespodzianek i rzeczy wartościowych. Po
zakończeniu scenariusza – KAŻDY UCZESTNIK MOŻE ZATRZYMAĆ WSZYSTKIE ZNALEZIONE RZECZY, KTÓRYCH NIE ODDAŁ,WYMIENIŁ ITD.
- Oprócz różnych przedmiotów na terenie pozostaną poumieszczane pewne ilości amunicji (kulek BB)
- Zostanie przygotowane zaplecze sanitarne dla uczestników LARPa
- W czasie gry przewidziany gorący posiłek dla wszystkich
- Zapewnimy wodę(butelkowaną) i napoje(kawa, herbata, zimne napoje) oraz alkohol dla osób pełnoletnich na afterparty
- Zostaną zapewnione nagrody w konkursach.