The hunter and the hunted
Katalog znalezionych frazagniusza serwis - literatura w sieci, proza, feminizm, gender, queer ...
Jest to prosty, ale jak dla mnie ciekawy sposób grania na ograniczon± liczbê osób (najlepiej minimum 8-10 graczy).
1. Scenariusz
I Sytuacja
W wyniku wykrycia przez systemy radarowe Wojska Polskiego, o godz. 9:48 ¶mig³owiec przeciwnika zosta³ zestrzelony i rozbi³ siê w okolicach miasta Tarnobrzeg. Pobliskie oddzia³y lekkiej piechoty zosta³y od razu postawione w stan mobilizacji w celu przeszukania strefy awaryjnego l±dowania.
II Si³y przeciwnika
Jest du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e katastrofê prze¿y³o co najmniej dwóch cz³onków za³ogi. ¦mig³owiec przenikn±³ w strefê strze¿on± bez problemu i lecia³ na niskim pu³apie, wiêc najprawdopodobniej przewozi³ oddzia³ dalekiego rozpoznania, b±d¼ snajperów. Z tego wzglêdu nakazane jest zachowaæ najwy¿sz± czujno¶æ podczas przeszukiwania wraku.
III Si³y sojusznicze
Do akcji wyrusz± jedynie pobliskie oddzia³y lekkiej piechoty WP, co oznacza, ¿e ¿adne wsparcie, ani lotnicze ani naziemne nie bêdzie udzielone.
2. Obja¶nienie scenariusza
Jest to trochê urozmaicona, sfabularyzowana wersja zabawy w szukanie snajpera, z tym ¿e celem „rozbitków” jest prowadziæ walkê i prze¿yæ okre¶lon± ilo¶æ czasu (domy¶lnie 20 minut, choæ mo¿e to ulec zmianie).
Strony konfliktu:
1. Rozbitkowie – Oddzia³ zwiadowczy sk³adaj±cy siê z dwóch osób. Ich celem jest prowadziæ walkê z „wrogimi” oddzia³ami i prze¿yæ 20 min.
2. Wojsko Polskie – Oddzia³ lekkiej piechoty, przeszukuj±cy strefê katastrofy sk³adaj±cy siê z dowolnej liczby graczy, przewy¿szaj±cej liczbê rozbitków. Ich zadaniem jest zneutralizowaæ zagro¿enie na kontrolowanym przez nich terenie.
Sposoby leczenia:
1. Lekka piechota – ¿o³nierze WP bêd± miêli z góry ustalony respawn z nieskoñczon± ilo¶ci± odrodzeñ (a¿ do up³yniêcia okre¶lonego czasu).
2. Rozbitkowie – aby skutecznie prowadziæ walkê z przewa¿aj±c± liczb± wroga, rozbitkowie bêd± musieli prowadziæ bardzo dynamiczne dzia³ania. Z tego wzglêdu u¿yteczno¶æ respa jest do¶æ ograniczona. Postanowi³em wiêc przyznaæ obu cz³onkom oddzia³u zdolno¶æ leczenia nawzajem z ustalonym czasem wynosz±cym jedn± minutê. Mo¿liwo¶æ leczenia jest ograniczona – mo¿na to zrobiæ tylko dwa razy. W przypadku zestrzelenia obu cz³onków, gra siê koñczy i zwyciê¿a oddzia³ poszukiwawczy.
Kooozacki scenariusz, bardzo mi siê podoba.

¦wietna robota Thomaso
